Zamówienie Nr Izp.271.19.2011 z dnia 2011-05-18 - udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu budżetu miasta oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożycze

Tytuł udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu budżetu miasta oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Numer Izp.271.19.2011
Data wydania 2011-05-18

Izp.271.19.2011

PL-Bielsk Podlaski: Usługi udzielania kredytu 2011/S 95-156051

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU Usługi

SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA

1.1)          NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Miasto Bielsk Podlaski

ul. Kopernika 1

Kontaktowy: Urząd Miasta Bielsk Podlaski, 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Kopernika 1

Do wiadomości: Janusz Panasiuk
17-100 Bielsk Podlaski
POLSKA
Tel. +48 857318100
Faks +48 857318150
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji zamawiającej http://www.bielsk-podlaski.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego

oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu
kontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano
wyżej dla punktu kontaktowego

1.2)          RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej

Sprawy gospodarcze i finansowe

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)         OPIS

11.1.1)      Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu budżetu miasta oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.

11.1.2)      Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Usługi

Kategoria usług: nr 6 Kod NUTS PL343
11.1.3)      Ogłoszenie dotyczy

11.1.4)            Informacje na temat umowy ramowej

11.1.5)            Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)

 

1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie do 5 100 000 PLN (słownie: pięć milionów sto tysięcy złotych) na warunkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (czytaj dalej: SIWZ) i w umowie kredytu (wg załącznika Nr 2 do SIWZ).

2. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27.8.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.).

3. Planowany termin gotowości Wykonawcy do udzielenia kredytu ustala się od dnia 25.7.2011 roku lub jeżeli umowa zostanie podpisana po tym terminie, od dnia podpisania umowy.

4. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy w dniu wykorzystania I raty kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy.

5. Wykonawca otworzy subkonto do rachunku kredytowego najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić je będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej.

6. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu.

7. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2011 roku.

8. Okres kredytowania: do terminu spłaty ostatniej raty kapitałowej tj. do dnia 31.12.2023 roku, zastrzeżeniem pkt. 9.

9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub całkowitej rezygnacji z niego oraz wcześniejszej spłaty bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek lub jakichkolwiek opłat od kwoty niewykorzystanego kredytu.

10.Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu.

11.W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu dwóch dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie.

12.W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy.

12. Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia.

14. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej, równej wysokości stawki bazowej WIBOR dla złotowych depozytów 3-miesięcznych na rynku międzybankowym (WIBOR M3) powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty.

15. Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w kwartalnych okresach obrachunkowych, jako suma zmiennej stawki bazowej

WIBOR dla złotowych depozytów 3-miesięcznych na rynku międzybankowym, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym kwartał, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty.

16. Odsetki będą naliczane na bazie 365 dni w roku, przy czym w kwartale przyjmuje się liczbę dni
kalendarzowych przypadaj
ących w danym kwartale, a każdy dzień za 1/365 część roku. Przy naliczaniu odsetek w roku przestępnym należy przyjąć, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, rok 366 dni, a każdy dzień 1/366 część roku.

17. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. W przypadku wstąpienia Polski do strefy euro i zamiany stawki WIBOR na inną, istnieje możliwość weryfikacji ustalonej stawki i proporcjonalnie wysokości marży Wykonawcy.

18. Zamawiający dopuszcza maksymalną stawkę prowizji od udzielonego kredytu w wielkości do 0,5 % od kwoty, o której mowa w pkt. 19.

19. Prowizję, o której mowa w pkt. 18 w okresie dostępności kredytu Wykonawca pobierze proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu płatną w terminie do 3 (trzech) dni roboczych po uruchomieniu danej transzy kredytu, liczonych od dnia następnego po wpływie środków kredytu na rachunek kredytowy.

20. Prowizję, o której mowa w pkt. 18 Wykonawca pobierze w należnej wysokości z subkonta do rachunku kredytowego otwartego przez Wykonawcę, o którym mowa w pkt.5.

21. Pobrane prowizje nie podlegają zwrotowi.

22. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w kwartalnych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni kwartału kalendarzowego i płatne nie później niż ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego kwartał, za który zostały naliczone, przy czym:

 

a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się w ostatnim dniu kalendarzowym trzeciego kwartału 2011 roku, tj. 30.9.2011 r.

b) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytu.

23. Spłata kredytu nastąpi w 48 (czterdziestu ośmiu) ratach kwartalnych płatnych w terminie do ostatniego dnia
miesiąca kończącego kwartał, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi 31.3.2012 roku, a ostatniej 31.12.2023
roku. Je
żeli Zamawiający wykorzysta mniejszą kwotę kredytu niż wymieniona w pkt 1, zmniejszona zostanie
ilo
ść rat stosownie do wykorzystania, począwszy od spłaty planowanej do realizacji w dniu 31.12.2023 roku.

11.1.6)            Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 66113000

11.1.7)            Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA) Nie

11.1.8)            Podział na części Nie

11.1.9)            Dopuszcza się składanie ofert wariantowych Nie

11.2)          WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
11.2.1)      Całkowita wielkość lub zakres

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu budżetu miasta oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.

11.2.2)      Opcje
Nie

11.3)          CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Rozpoczęcie 25.7.2011. Zakończenie 31.12.2023

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1)        WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.1.1)     Wymagane wadia i gwarancje

1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 30 000,00 PLN (słownie złotych: trzydzieści tysięcy). Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Brańsku 41 8063 0001 0070 0706 5699 0006.

2. Wadium winno być wniesione na cały okres związania ofertą i może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

 
1) pieniądzu;

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

3) gwarancjach bankowych;

4) gwarancjach ubezpieczeniowych;

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).

 
3. Wadium musi być wniesione przed terminem składania ofert.

4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie określonym w pkt. 3 znajdzie się na rachunku bankowym wskazanym przez Zamawiającego. Kopie dowodu wykonania przelewu należy dołączyć do oferty.

5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz, odpowiednie dokumenty (oryginał) należy złożyć w kasie Zamawiającego, a kserokopie załączyć do oferty.

6. Wadium wniesione w innej formie niż pieniądz musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.

7. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania z mocy art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy, a jego oferta zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 5 zostanie odrzucona.

8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 13.

9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

11.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:

1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.1.2)     Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących

1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie do 5 100 000 PLN (słownie: pięć
milionów sto tysięcy złotych) na warunkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (czytaj
dalej: SIWZ) i w umowie kredytu (wg załącznika Nr 2 do SIWZ).

1.1. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.).

2. Planowany termin gotowości Wykonawcy do udzielenia kredytu ustala się od dnia 25 lipca 2011 roku lub jeżeli umowa zostanie podpisana po tym terminie, od dnia podpisania umowy.

3. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy w dniu wykorzystania I raty kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy.

3.1. Wykonawca otworzy subkonto do rachunku kredytowego najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić je będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej.

4. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu.

5. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2011 roku.

6. Okres kredytowania: do terminu spłaty ostatniej raty kapitałowej tj. do dnia 31.12.2023 roku, zastrzeżeniem pkt. 7.

7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub całkowitej rezygnacji z niego oraz wcześniejszej spłaty bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek lub jakichkolwiek opłat od kwoty niewykorzystanego kredytu.

 

7.1. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu.

7.2. W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu dwóch dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie.

7.3. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy.

7.4. Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia.
 

8. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej, równej wysokości stawki bazowej WIBOR dla złotowych depozytów 3-miesięcznych na rynku międzybankowym (WIBOR M3) powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty.

9. Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w kwartalnych okresach obrachunkowych, jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR dla złotowych depozytów 3-miesięcznych na rynku międzybankowym, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym kwartał, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty.

10. Odsetki będą naliczane na bazie 365 dni w roku, przy czym w kwartale przyjmuje się liczbę dni
kalendarzowych przypadaj
ących w danym kwartale, a każdy dzień za 1/365 część roku. Przy naliczaniu odsetek
w roku przestępnym należy przyjąć, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, rok 366 dni, a każdy dzień 1/366
cz
ęść roku.

11.Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. W przypadku wstąpienia Polski do strefy euro i zamiany stawki WIBOR na inną, istnieje możliwość weryfikacji ustalonej stawki i proporcjonalnie wysokości marży Wykonawcy.

12.Zamawiający dopuszcza maksymalną stawkę prowizji od udzielonego kredytu w wielkości do 0,5 % od kwoty, o której mowa w pkt.12.1.

 

12.1. Prowizję, o której mowa w pkt. 12. w okresie dostępności kredytu Wykonawca pobierze proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu płatną w terminie do 3 (trzech) dni roboczych po uruchomieniu danej transzy kredytu, liczonych od dnia następnego po wpływie środków kredytu na rachunek kredytowy.

12.2. Prowizję, o której mowa w pkt. 12 Wykonawca pobierze w należnej wysokości z subkonta do rachunku kredytowego otwartego przez Wykonawcę, o którym mowa w pkt.3.1.

12.3. Pobrane prowizje nie podlegają zwrotowi.

13. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w kwartalnych okresach obrachunkowych, zgodnie
z faktyczn
ą liczbą dni kwartału kalendarzowego i płatne nie później niż ostatniego dnia roboczego miesiąca
kończącego kwartał, za który zostały naliczone, przy czym:

a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się w ostatnim dniu kalendarzowym trzeciego kwartału 2011 roku, tj. 30.9.2011 r.

b) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytu.

14.Spłata kredytu nastąpi w 48 (czterdziestu ośmiu) ratach kwartalnych płatnych w terminie do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi 31.3.2012 roku, a ostatniej 31.12.2023 roku. Jeżeli Zamawiający wykorzysta mniejszą kwotę kredytu niż wymieniona w pkt 1, zmniejszona zostanie ilość rat stosownie do wykorzystania, począwszy od spłaty planowanej do realizacji w dniu 31.12.2023 roku.

15.Płatności kwartalnych rat kapitałowych realizowane będą ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał. Jeżeli data spłaty przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata następuje w pierwszym dniu roboczym po dniu ustawowo wolnym.

16.Płatność rat odsetkowych od kapitału za dany kwartał realizowana będzie do ostatniego dnia roboczego tego kwartału, a ostatniej raty łącznie z ratą kapitałową.

17.Spłata kredytu będzie zabezpieczona w następujący sposób:

 

a) weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową,

b) oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego do kwoty stanowiącej 2-krotność kwoty wnioskowanego do wykorzystania kredytu.

18.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych w rozumieniu art. 2 pkt 7 ustawy Pzp.

19.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

20.Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.

III.1.3)     Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie Upoważnienie w przypadku składania oferty wspólnej do reprezentowania wszystkich podmiotów:

a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo ich reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców ubiegający się o udzielenie zamówienia. Dokument ustanawiający pełnomocnika powinien być dołączony do oferty. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

b) pełnomocnictwo powinno upoważniać pełnomocnika do podejmowania działań związanych z procedurą przetargową lub dokonywania wszelkich czynności prawnych i faktycznych związanych z wykonaniem umowy w imieniu Wykonawców i winno być potwierdzone przekazaniem pisemnych uprawnień pełnomocnikowi podpisanych przez prawnie pełnomocnych przedstawicieli poszczególnych wykonawców składających ofertę wspólną.

c) korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.

W przypadku, kiedy kilka podmiotów składa ofertę wspólnie Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa o współpracy Wykonawców zamówienia publicznego musi zawierać postanowienie o solidarnej odpowiedzialności Wykonawców za szkody związane z niewykonaniem lub z nienależytym wykonaniem przedmiotu zamówienia. Dokument wniesienia wadium może być złożony przez kilku Wykonawców składających ofertę wspólną, przy czym łącznie musi dawać 100 % wymienionej kwoty.

III.1.4)     Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia Nie
III.2)        WARUNKI UDZIAŁU

III.2.1)     Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia w

oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VI niniejszej SIWZ.

Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż wymienione warunki.

Wykonawca spełnił, pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia wykonawcy.

Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków

udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.

Do formularza oferty (zał. Nr 1 do SIWZ) należy dołączyć następujące dokumenty i oświadczenia:

1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, określone w art. 22 ust. 1 i art. 24 ust 1 i 2 ustawy Pzp – wzór stanowi załącznik nr 1.1 do SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia może być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez każdego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu),

2. oświadczenie o związaniu ofertą przez okres 60 dni, wg załącznika Nr 1.2 do SIWZ (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jedno wspólne oświadczenie).

3. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

(W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

4. zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych
przedmiotem zam
ówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.8.1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr
72, poz. 665 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy

Prawo Bankowe (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

5. aktualne zaświadczenia:

— właściwego naczelnika urzędu skarbowego,

— właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).

 

6. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

7. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

8. wykaz wykonanych albo wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie tj. co najmniej jednej usługi polegającej na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w kwocie co najmniej 1 000 000 PLN, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania wg załącznika nr 1.3. (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz),

9. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 3 000 000 PLN (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców oceniana będzie łączna wartość polisy).

10.dowód wniesienia wadium,

11.upoważnienie w przypadku składania oferty wspólnej do reprezentowania wszystkich podmiotów:

a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo ich reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców ubiegający się o udzielenie zamówienia. Dokument ustanawiający pełnomocnika powinien być dołączony do oferty. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

b)pełnomocnictwo powinno upoważniać pełnomocnika do podejmowania działań związanych z procedurą przetargową lub dokonywania wszelkich czynności prawnych i faktycznych związanych z wykonaniem umowy w imieniu Wykonawców i winno być potwierdzone przekazaniem pisemnych uprawnień pełnomocnikowi podpisanych przez prawnie pełnomocnych przedstawicieli poszczególnych wykonawców składających ofertę wspólną.

c) korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.

W przypadku, kiedy kilka podmiotów składa ofertę wspólnie Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa o współpracy Wykonawców zamówienia publicznego musi zawierać postanowienie o solidarnej odpowiedzialności Wykonawców za szkody związane z niewykonaniem lub z nienależytym wykonaniem przedmiotu zamówienia.

Dokument wniesienia wadium może być złożony przez kilku Wykonawców składających ofertę wspólną, przy czym łącznie musi dawać 100 % wymienionej kwoty.

12. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 3, 5 i 6 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

Dane finansowe przedstawione przez Wykonawcę, które mają potwierdzić spełnienie przez Wykonawcę warunków określonych w pkt. 8 i 9 podane przez Wykonawcę spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w walucie innej niż PLN zostaną przez Zamawiającego przeliczone na PLN wg średniego kursu NBP obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Urzędzie Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich.

111.2.2)         Zdolność ekonomiczna i finansowa

111.2.3)         Zdolność techniczna

111.2.4)         Zamówienia zastrzeżone Nie

III.3)        SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI

111.3.1)         Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu Nie

111.3.2)         Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi

Nie

SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1)   RODZAJ PROCEDURY

IV.1.1)     Rodzaj procedury Otwarta

IV.1.2)     Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)     Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)        KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.2.1)     Kryteria udzielenia zamówienia Najniższa cena

IV.2.2)     Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna Nie

IV.3)        INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1)     Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą Izp.271.19.2011

IV.3.2)     Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia Nie

IV.3.3)     Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych

Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów 9.6.2011 - 15:30 Dokumenty odpłatne Nie

IV.3.4)     Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

29.6.2011 - 11:00
IV.3.5)     Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)     Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)     Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)     Warunki otwarcia ofert

Data: 29.6.2011 - 11:15

Miejsce

17-100 Bielsk Podlaski, ul. Kopernika 1, sala nr 36 II piętro

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert Nie
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI1)        JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ

Nie

VI2)        ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH

Nie

VI3)        INFORMACJE DODATKOWE VI4)        PROCEDURY ODWOŁAWCZE

VI.4.1)    Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17 A 02-676 Warszawa POLSKA

E-mail: odwołania@uzp.gov.pl Tel. +48 224587840 Internet: http://www.bip.gov.pl/ Faks +48 224587840

VI.4.2)    Składanie odwołań

VI.4.3)    Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17 A 02-676 Warszawa POLSKA

E-mail: odwołania@uzp.gov.pl Tel. +48 224587840 Internet: http://www.bip,gov.pl/ Faks +48 224587800

VI5)        DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA: 13.5.2011

Burmistrz Miasta

Eugeniusz Berezowiec

Metryka strony

Udostępniający: Halina Szatyłowicz

Wytwarzający/odpowiadający: Halina Szatyłowicz

Wprowadzający: Halina Szatyłowicz

Data wprowadzenia: 2011-05-18

Data modyfikacji: 2011-05-18

Opublikował: Tomasz Nazaruk

Data publikacji: 2011-05-18