Referat Gospodarki Przestrzennej

Referat Gospodarki Przestrzennej

centrala (85) 731 8100 pok. tel.
Kierownik - Paweł Korniluk
210 85 731 81 34
Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego 215 85 731 81 10
Planowanie przestrzenne 215 85 731 81 10
Dzierżawa nieruchomości, opłaty adiacenckie
211 85 731 81 48
Sprzedaż gruntów 211 85 731 81 36
Wypisy i wyrysy z m.p.z.p, numeracja nieruchomości 211 85 731 81 48
Użytkowanie wieczyste i przekształcenia, podziały nieruchomości, opłaty adiacenckie 214 85 731 81 16
Nazewnictwo ulic, numeracja nieruchomości, sprzedaż lokali 214 85 731 81 16

 

1. Do zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej należy prowadzenie spraw związanych z:
1/ sprzedażą nieruchomości gruntowych, zamianą, darowizną, oddawaniem gruntów w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę i najem, użyczenie, leasing,
2/ sprzedażą lokali mieszkalnych i użytkowych,
3/ przekształcaniem prawa wieczystego użytkowania w prawo własności,
4/ obciążaniem gminnych nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,
5/ nabywaniem nieruchomości do zasobu gminnego,
6/ oddawaniem nieruchomości w trwały zarząd gminnym jednostkom organizacyjnym nie posiadających osobowości prawnej,
7/ zarządzaniem nieruchomościami stanowiącymi własność miasta, które nie zostały: oddane w trwały zarząd, użytkowanie, użyczenie,użytkowanie wieczyste i przeznaczone pod drogi ,
8/ aktualizacją opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
9/ rozwiązywaniem umów wieczystego użytkowania, użytkowania i dzierżawy, wyrażanie zgody komunalnym osobom prawnym na zrzeczenie się prawa własności i wieczystego użytkowania nieruchomości, wygaszania trwałego zarządu,
10/ kontrolą wykonywania prawa użytkowania, dzierżawy, trwałego zarządu,użyczenia,
11/ kontrolą terminowej zabudowy nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste i obciążanie dodatkową opłatą roczną w razie niedopełnienia warunków umowy,
12/ prawem pierwokupu,
13/ ustalaniem opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z budową i modernizacją ulic oraz urządzeń infrastruktury technicznej,
14/ opłatami adiacenckimi z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału, a także scalania i podziału,
15/ komunalizacją mienia Skarbu Państwa,
16/ ustalaniem opłat wynikających ze wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu zagospodarowania przestrzennego,
17/ ustalaniem odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu zagospodarowania przestrzennego,
18/ sporządzanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,
19/ przeprowadzaniem ocen i analiz wniosków w sprawie przystąpienia do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego i zmian planu zagospodarowania przestrzennego,
20/ prowadzeniem rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
21/ wydawaniem wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego oraz zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w planie zagospodarowania przestrzennego,
22/ opracowywaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
23/ wydawaniem i prowadzeniem rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
24/ opracowywaniem założeń do planu i planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
25/ prowadzeniem ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków, a znajdujących się na terenie miasta,
26/ prowadzenie spraw związanych z budową lub likwidacją pomników i tablic,
27/ zawiadamianiem WKZ o otrzymaniu wiadomości o znalezieniu lub odkryciu przedmiotu archeologicznego lub wykopaliska,
28/ prowadzeniem w porozumieniu z WKZ spraw związanych z użytkowaniem obiektów zabytkowych,
29/ prowadzeniem ewidencji gruntów i budynków gminnych,
30/ wydawaniem opinii o zdjęciu oraz wykorzystaniu warstwy próchniczej gleby,
31/ przekazywaniem gruntów w użytkowanie i oddawaniem w użytkowanie wieczyste Polskiemu Związkowi Działkowców,
32/ dzierżawą lokali użytkowych będących na stanie gminy,
33/ przygotowywaniem Burmistrzowi projektów uchwał w sprawie wyposażania w majątek (grunty i budynki) spółek gminnych,
34/ sporządzaniem projektów planów wykorzystania zasobów nieruchomości gminnych,
35/ odszkodowaniami za działki gruntu przejęte pod drogi w wyniku podziałów geodezyjnych oraz z mocy prawa,
36/ rozgraniczaniem nieruchomości,
37/ scalaniem i podziałem nieruchomości,
38/ oznaczaniem nieruchomości numerami porządkowymi, nazewnictwem ulic, placów,
39/ opiniowanie projektów prac geologicznych,
40/ sporządzanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta lub zmiany istniejących planów,
41/ prowadzenie spraw związanych z regulacją stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogi,
42/ obsługa Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej,
43/ uczestnictwo w okresowej kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych,
44/ uczestnictwo w komisjach odbioru robót remontowych,
45/ prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości,
46/ uczestnictwo na prawach strony w postępowaniu dotyczącym upłynnienia nieruchomości i zwrotu wywłaszczonych nieruchomości.

2. Przy znakowaniu spraw referat używa symbolu „Gp".

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Bielsk Podlaski

Wytwarzający/odpowiadający: Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej - Paweł Korniluk

Data wytworzenia: 2024-11-20

Wprowadzający: Krzysztof Wróblewski

Data wprowadzenia: 2004-05-21

Data modyfikacji: 2024-11-26

Opublikował: Krzysztof Wróblewski

Data publikacji: 2004-05-21