rf_gk

Referat Gospodarki Komunalnej Handlu i Rolnictwa


Kierownik - Bogdan Sokołowski tel. 85 731 81 27, pok. 104
Sprawy sanitarno-porządkowe miasta, zieleń miejska tel. 85 731 81 31, pok. 108
Konserwacja dróg miejskich tel. 85 731 8149, pok. 108
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, działalność targowisk, Gospodarka wodno-ściekowa tel. 85 731 81 54, pok. 106
Ewidencja działalności gospodarczej - tel. 85 731 81 30, pok. 107
Ochrona środowiska - tel. 85 731 81 30, pok. 107

Dodatki mieszkaniowe, gospodarka zasobami mieszkaniowymi  tel. 85 731 81 08, pok. 12
 

1. Do zadań Referatu Gospodarki Komunalnej, Handlu i Rolnictwa należy:
1/ wykonywanie czynności związanych z pełnieniem przez Burmistrza funkcji Zgromadzenia Wspólników i Walnego Zgromadzenia w Spółkach miejskich tj. MPEC S.A. i PK Spółka z o.o.
2/ realizacja zadań z zakresu prowadzenia gospodarki wodno - ściekowej,
3/ administrowanie kanalizacją i rowami odprowadzającymi wody odpadowe,
4/ przygotowanie decyzji nakazujących budowę urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem,
5/ zatwierdzanie ugod w sprawach zmian stosunków wodnych,
6/ koordynacja i organizacja działań zabezpieczających przed powodzią i innymi klęskami żywiołowymi,
7/ ustanawianie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stwarzających dla środowiska uciążliwości w zakresie hałasu i wibracji,
8/ przygotowanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości,
9/ przygotowanie decyzji ustalających kary pieniężne za samowolne usuwanie drzew lub krzewów,
10/ koordynacja działań związanych z ochroną roślin uprawnych mających na celu zabezpieczenie przed chorobami, szkodnikami i chwastami,
11/ podejmowanie działań w zakresie wprowadzenia form ochrony przyrody, jeżeli form tych nie wprowadził wojewoda,
12/ prowadzenie ewidencji pomników przyrody,
13/ prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem wysypisk i wylewisk nieczystości,
14/ przygotowanie opinii dotyczących zezwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych
15/ gromadzenie oraz analiza informacji o powstawaniu odpadów innych niż niebezpieczne z wyłączeniem odpadów komunalnych,
16/ przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na usunięciu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych,
17/ opracowanie projektów gminnych programów ochrony środowiska,
18/ naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska będących zobowiązaniami gminy,
19/ kontrola czystości posesji,
20/ prowadzenie ewidencji dróg lokalnych oraz gminnej infrastruktury technicznej,
21/ prowadzenie spraw dotyczących bieżącego utrzymania dróg miejskich oraz innych spraw wynikających z funkcji Burmistrza jako zarządcy dróg gminnych,
22/ nadzorowanie spraw w zakresie remontów bieżących dróg gminnych,
23/ przygotowywanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
24/ przygotowanie decyzji ustalających opłaty za samowolne zajęcie pasa drogowego,
25/ prowadzenie spraw związanych oświetleniem ulic i placów miasta,
26/ wydawanie świadectw miejsca pochodzenia zwierząt,
27/ wydawanie wniosków o nabycie rozpłodników,
28/ sprawy z zakresu zwalczania zakaźnych chorób zwierzęcych,
29/ przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach dotyczących:
a/ ochrony zwierząt,
b/ utrzymywania psów rasy uznanej za agresywną,
30/ przygotowywanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,
31/ obsługa ewidencji działalności gospodarczej,
32/ prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem targowisk, w tym rozliczanie opłaty targowej,
33/ przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
34/ wydawanie zaświadczeń o uiszczaniu opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
35/ przygotowanie projektów aktów normatywnych ustalających dni i godziny otwierania i zamykania placówek handlu detalicznego oraz zakładów gastronomiczno-usługowych,
36/ organizacja robót publicznych w zakresie prowadzonych spraw,
37/ prowadzenie spraw związanych ze stawką czynszu regulowanego,
38/ prowadzenie spraw związanych z przydziałem i zamianą mieszkań komunalnych, przy współpracy ze Społeczną Komisją Mieszkaniową powołaną przez Radę,
39/ nadzór nad eksploatacją budynków mieszkalnych i lokali użytkowych będących własnością gminy a przekazanych do administrowania innemu podmiotowi,
40/ najmem lokali użytkowych będących na stanie gminy,
41/ prowadzenie spraw wynikających z funkcji Burmistrza jako udziałowca we wspólnotach mieszkaniowych w oparciu o przepisy ustawy o własności lokali,
42/ opracowywanie oraz bieżąca weryfikacja dodatków mieszkaniowych w tym :
a/ przygotowanie decyzji,
b/ prowadzenie rozliczeń finansowych w koordynacji z Referatem Finansowo - Budżetowym z zakresie dotacji,
43/ organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, oraz prowadzenie innych spraw związanych z cmentarzami
44/ opieka nad miejscami pamięci narodowej,
45/ przygotowywanie propozycji określenia wysokości cen i opłat lub sposobu ustalenia cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej oraz za korzystanie z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,
46/ przygotowywanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
2. Przy znakowaniu spraw referatu używa się symbolu ,,Gk'.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Bielsk Podlaski

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Nazaruk

Wprowadzający: Tomasz Nazaruk

Data wprowadzenia: 2004-05-31

Data modyfikacji: 2013-04-11

Opublikował: Tomasz Nazaruk

Data publikacji: 2004-05-31